vineri, 24 iulie 2009

Ocupatii traditionale romanesti

Eu am crescut intr-o familie de inventatori. Nebrevetati. Desigur ca am invatat si eu sa repar lucruri prin diverse metode si asa am devenit baiatu' lu' tata, cum ma striga dragii mei prieteni. Aseara am dezbatut aprins metodele nebrevetate de solutionare a problemelor de orice fel. Asa ca incep cu mine. Eu am inceput timpuriu, cu papusile facute din linguri de lemn (nu ca nu as fi avut si altele genuine), cu trusa de scule din camara folosita pentru construirea de macarale din setul-jucarie de constructii, cu inventarea stampilelor pentru scutirile medicale pentru scoala. Initial le desenam cu mana si imi lua vreo 2 zile. Apoi a aparut oul. Acum stiu ca el a fost primul. Cu gaina n-ar fi mers in veci. In timp m-am perfectionat si am trecut la lucruri mai importante: montarea mobilierului cu foarfeca, spargerea gresiei si a faiantei cu surubelnita, izolarea tevilor, geamurilor, cazii cu chit. Toate acestea au culminat cu trusa de cusut. Nu stiu sa cos, nu-mi place si nu vreau sa cos, dar este cea mai buna inventie a secolului. Foarte recent m-a salvat de rusine. Mi-am cumparat o pereche de pantofi care imi erau un pic largi. Da! I-am stramtat. Nu spun cum, dar daca sunteti la ananghie, da-ti un semn si apar imediat inarmata cu acul si ata.
Trecand la altii, dragul meu e la fel de inventiv. Bate schnitzel-ele cu sticla de vin, se fereste de tantari dormind cu totul in cearceaful plic, prinde mustele cu o bucata de scoci (sau cum s-o scrie) atarnata de lustra, izoleaza usile de la debara tot cu scoci si repara masina tot cu scoci. Administratorul blocului repara orice cu lanterna. De genul: ne-a inundat vecinul - stai sa aduc lanterna, trebuie sa reparam terasa - stai sa aduc lanterna, vreau sa platesc intretinerea, nu tin neaparat dar.. - stai sa aduc lanterna. Tatal meu pleaca inarmat cu pistolul cu silicon. Il protejeaza de atacatori si repara orice, de la cada, la masina si banci de lemn. Mai stiu pe cineva, ruda in devenire, repara orice cu bataia: ai intarziat - poate te bat, ai grija; imi trebuie o surubelnita - nu ma enerva, poate te bat; ai vazut filmul aseara? - am vazut - imi venea sa te bat. Prietena mea repara orice numai cu un telefon. La OPC, CNA, CNN sau orice altceva. Dar e eficienta. Mai stiu pe cineva, nu spui cine, persoana importanta, a inlocuit traditionalul facalet cu undita. Si daca as sta sa ma mai gandesc cred ca as mai gasi inovatii de genul asta. Asa ca dormiti linistiti, noi veghem, care cu ce gaseste.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu